Het reisgevoel - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Marieke en Daan Sluis - WaarBenJij.nu Het reisgevoel - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Marieke en Daan Sluis - WaarBenJij.nu

Het reisgevoel

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Daan

09 Januari 2010 | Mexico, Palenque

Hola...

De kop is eraf... de eerste week reizen zit er alweer bijna op.
Het doel van de eerste dagen is ´het reisgevoel´ te pakken te krijgen. Proberen in een ander ritme te leven en in de relax stand te komen. En dat is gelukt!

Onze reis begon in Mexico City. Groot, indrukwekkend, druk, chaotisch, bijzonder, en heel heel heel veel auto´s. De dagen dat wij er waren vierden ze ´La magia de navidad´ (De magie van kerst). Ze lopen dan misschien wat achter qua tijd, maar ze pakken het wel groots aan. Een heel ijspretpark op het plein, en alles is versierd met heel veel lichtjes... heel overweldigend allemaal. Misschien is dat wel het meest typerende voor die stad. Waar je ook loopt alles is intens en overweldigend. Op de markt schreeuwt iedereen door elkaar (liefst met megafoon), overal mensen, lichtjes, politie met geweren...

Naast ons verbazen over Mexico, de mensen, de stad en de gewoontes hebben we ook alvast kennis gemaakt met een stukje geschiedenis en cultuur. We zijn hier in het gebied waar de Maya´s vroeger leefden. Een eindje buiten Mexico City liggen de pyramides. De eerste kennismaking met deze cultuur was mooi en het leuke was dat toen we net op ´el templo del sol´ (zonnetempel) zaten de eerste zonnestralen van de reis ons toelachten... en toen groeide het reisgevoel al een beetje.

Ons reisgevoel werd helemaal compleet toen we na drie dagen Mexico City in Palenque aankwamen. Een stadje in de jungle waar we een huisje op een kampeerterrein hebben. Helemaal relaxt, tot rust komen, de jetlag eruitslapen, nog meer Maya ruines bezoeken, mooie wandelingen maken, een kokosnoot ´plukken´ en open zien te krijgen en de prachtige watervallen in de buurt bezoeken!
Kortom... we genieten volop en hebben het reisgevoel te pakken!

Morgen vertrekken we uit Mexico en gaan we naar Guatemala!

Tot zover... wordt vervolgd!

Grande beso de Daan y Mari

• 09 Januari 2010 - 07:46

Anne:

Jaa....dit klinkt goed! En ziet er ook mooi uit op de foto's! Lekker dat jullie er nu ook een zonnetje bij hebben! hier krijgen we vandaag weer nieuwe sneeuw :)
    geniet ervan daar!! beso

• 09 Januari 2010 - 07:51

Gerda Gilbert:

Hoihoi
    Weer mooie ervaringen allemaal,leuk om te lezen, ik blijf jullie volgen hoor! Liefs en groetjes

• 09 Januari 2010 - 08:19

Xmx:

geniet van het reisgevoel!!! thailand groet mexico!
    liefs

• 09 Januari 2010 - 10:20

RieT:

Wat heerlijk om te horen!
    Blijf genieten!

liefs, vanuit ons winterwitte Dedemsvaart.

• 09 Januari 2010 - 10:44

Frans:

Lieve gasten!! Goed om te horen! Wat een vette shit allemaal! En dat in een week, kan je nagaan wat jullie allemaal staat te wachten! Ik ben dus vet jaloers he!! Geniet ervan en tot later Adios

• 09 Januari 2010 - 11:56

Fabian En Janine:

Hallo Daan en Marieke!

Dat komt ons allemaal erg bekend voor, we leven helemaal met jullie mee! Zijn jullie nog om 5uur 's ochtends gewekt door de brulapen in Palenque?!

Hier gaat alles prima, geniet van de warmte, want die is hier ver te zoeken!

Groetjes,
    Fabian en Janine

• 09 Januari 2010 - 15:45

Eln:

Hej beiden,
    Zie ik op die foto nou iemand met een winterjas aan? Naja, het zal er iig warmer zijn als hier idd.. Heel Nl is in rep en roer! Stiekem ook wel een beetje grappig..
    Vanavond gaan mam en ik naar Acda en de Munnik... Eigenlijk had jij mee gemoeten!! (sorry mam ;)) Maarja, je kunt niet alles hebben he, daar is het vast ook erg leuk.. Geniet er van en schrijf maar snel weer een verhaal want ik ben benieuwd!
    Kus van je zus!

• 09 Januari 2010 - 15:49

Eln:

ps. mam en ik hebben vandaag geshopt in D'vaart (jaja het kan) en een wereldkaart gekocht. Nu gaan we met prikkertjes bijhouden waar jullie zijn.. ;) haha!

• 09 Januari 2010 - 19:11

Marloes:

Hey lieverds,
    Zo jullie zijn gestart!! Fijn om wat te horen. We hadden je mdr al gebeld Marieke....toch effe checken of jullie veilig geland waren enzo! En jullie hebben jullie camera's nog.....hahaha!! Mooi om die foto's te zien. Aqua azul, Palenque....mooi mooi. En ja Brulapen dat was ook mijn eerste ontmoeting met brulapen!! Nou geniet er lekker van hoop dat jullie de relax modus goed hebben aanstaan! Hier nog heel veel sneeuw en glibberen...moet zeggen heeft ook wel weer wat hoor: 'die barre winter van 2010 toen Daan en Marieke in de zon zaten'
    Dikke kus van Marloes xx

• 09 Januari 2010 - 20:00

Lucas:

Yo Daan,
    Als je daar toch bent, reken ff die mayakalender na... is ut nu 2011 of 2012???
    Have Fun!!!

• 09 Januari 2010 - 23:53

Jany:

Dag lieverds,

Wat fijn dat jullie je reisgevoel weer gevonden hebben. Ga er van genieten enne....volgens de kranten hebben de Maya's het helemaal mis...het is 2032!!!!

Liefs Jany

• 10 Januari 2010 - 10:33

Germa:

Hey hoi...
    Gelukkig, jullie zijn goed overgekomen. Heerlijk een hele mooie tijd voor de boeg. Geniet ervan, ervaar, zie proef en voel. Maar bovenalles, pas goed op elkaar!
    Liefs Germa..

• 10 Januari 2010 - 19:24

Marjan:

Hallo lieve schatten,

Fijn weer iets van jullie te horen. Klinkt goed allemaal. Jullie bezoek aan Mexico zit er dus alweer op!!! en jullie hebben al mooie dingen gezien. Nog 6 weekjes en dan hebben Floor en ik ook vacaciones. Ik heb net oma jullie reisverslagje voorgelezen. jullie moeten een dikke knuffel van haar hebben. En ik moest zeggen dat de Amaryllus goed groeit. Het heeft hier de hele dag gesneeuwd, dus goed weer om lekker bij de houtkachel te zitten. Het weekend is hier alweer voorbij.
    Nou lieverds, geniet van Guatamala.
    dikke kusssss!!!
    mama

• 11 Januari 2010 - 07:43

Debby Linskens:

Dag Marieke en Daan,
    Lekker genieten samen en dit reisgevoel voortzetten. Hier is het echt winterwonder land. Het heeft het hele weekend gesneeuwd en het is echt een weg banen door de sneeuw. Groet, Debby

• 11 Januari 2010 - 22:14

Bert:

Hey Daan en Marieke!
    Leuk dat ik je 's nachts even sprak op MSN. Toch handig om af en toe om 01.00 uur nog wakker te zijn en online. Zo was ik op de hoogte van het meest recente nieuws en het feit dat jullie al genieten in Guatemala ook al werkt het weer nog niet mee. Denk je dat het warm en zonnig is, is het koud en vochtig! Lekker gegeten trouwens?
    Groetjes en geniet verder! Paps en Karin

• 12 Januari 2010 - 20:11

Nynke:

hello! lekker in de vakantiesferen lees ik! zou zo met jullie ruilen, maar andersom niet, ben ik bang... Mariek, zumba meets robotdans en callastetics the king of pop... wat slecht!
    dikke kus, veel plezier!

• 13 Januari 2010 - 00:09

Fief & Herrick:

Vette shit, ouwe.
    We zijn een beetje jaloers op jullie. Wie weet gaan wijj een keer naar Suriname, want Herrick heeft een nieuwe vlam. De zus van Gerda Havertong. Kan ze mooi voorlezen uit Dikkie Dik.
    Kus van ons beide en hou je taai......

• 13 Januari 2010 - 10:45

Ageeth:

Hola, como estais? Kijk zover kom ik met mijn Spaans! Ziet eruit als goed genieten aan die kant van de wereld!
    Hier sneeuw en ijs en koud.
    Hou het heel en tot over een poos!
    Ageeth

• 13 Januari 2010 - 12:06

Kim :

Hola Daancito y Mari!
    Ik heb jullie dan toch gevonden, was al op je oude site aan het kijken. Super begin van jullie reis zo te lezen..! Have fun!! Hasta luego, beso!!

• 13 Januari 2010 - 21:31

Ceriel:

Cool Palenque, ooit eens geweest, tof ! Ook naar San Christobal gaan !

• 14 Januari 2010 - 08:31

"ome" Jan:

Prachtig he dat Palenque! Als je toch in de buurt bent moet je Chichen Itza zien. Groet'n

• 14 Januari 2010 - 19:10

Freek :

Daan!! We missen je................Schutei

• 15 Januari 2010 - 11:07

Yasser:

Hey gastjes,
    ook wij moeten wennen aan jullie reistempo! Het is nog ff gissen waar jullie zijn en wanneer jullie nou EINDELIJK :) een berichtje plaatsen!
    Ik zal het dan maar zeggen voor alle reaguurders; we want more, we want more....
    Geniet, lach, huil en bewonder zei iemand ooit! Have fun en tot snel!
    Dikke kus of beso of kiss of tut of sunchi! Kies maar!

• 15 Januari 2010 - 11:28

Jos & Peter:

Jullie hebben het weer goed voor elkaar! Mooi weer en veel te zien en te beleven. Geniet er maar van en houd het inmiddels aanwezige reisgevoel goed vast!
    Gefeliciteerd met je moeder!
    Groeten, J&P

• 16 Januari 2010 - 11:28

Karen Weertman:

Leuk leuk om te lezen waar jullie zijn..heerlijk die vakantie stemming en Mexico en Guatamala is zo mooi...
    Geniet ervan!gr Karen

• 16 Januari 2010 - 13:51

Collega Rolf:

He Marieke en Daan! Ziet er goed uit daar. Nog kunnen douchen onder die waterval? Ik zal eens regelmatig kijken en lezen hoe het is. Groeten!

• 16 Januari 2010 - 15:07

Collega Jacq:

Dag Marieke en Daan,

ik ben niet de eerste collega zie ik die jullie volgt... volgens mij zijn we allemaal jaloers als we maandag weer op onze fiets zitten!
    Wat een mooie foto's en wat klinkt het allemaal fijn. Geniet er nog van!
    groet

• 16 Januari 2010 - 21:21

Fenny:

Hoi Marieke en Daan, ik wist niet dat wij met kever en al ook zover waren gekomen! Wat een prachtige foto's en we hopen dat jullie een heerlijke tijd hebben. Veel geluk samen. Hans en Fenny